مدلینگ در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/01/07

امروزه مدل های ایرانی بسیاری تصمیم به فعالیت مدلینگ در ترکیه دارند و جهت شروع فعالیت مدلینگ در ترکیه به دنبال راهکار هستند

از تماس با افراد و آژانس های مختلف گرفته تا سفر و اقامت ترکیه  و حتی خرید ملک در ترکیه.

در سراسر جهان مدلینگ به این شکل است که طراحان و تولیدکنندگان و بسیاری از گروه های دیگر به طور پیوسته با یکدیگر همکاری می نمایند تا شرایطی فراهم نمایند تا محصولی را توسط مدل ها به عرصه نمایش بگذارند. صنعت مدلینگ، حرفه ای کاملا پیچیده و دشوار می باشد که افراد مختلف به خصوص جوانان برای ورود به این حرفه باید دارای ویژگی های منحصر به فردی باشند از جمله این ویژگی ها می توان به خلاقیت و نوآوری، پشتکار و اراده قوی، داشتن علم مادلینگ، اعتماد به نفس و شرایط ظاهری ایده آل، انعطاف پذیری و آمادگی تغییر در سبک زندگی، علاقه مند به مباحث آموزشی و یادگیری اصول مدلینگ، بهره مندی از قد و وزن مناسب، تناسب اندام و ... اشاره کرد.

درست است که این ویژگی ها لازمه ورود به دنیای مدلینگ می باشند ولی نکته مهم اینجاست که هر کسی این ویژگی ها را داشته باشد آیا می تواند تبدیل به یک مدل شود یا خیر، واقعیت این است که فردی که دارای این ویژگی هاست بخشی از مسیر را طی کرده است و بخش اصلی مسیر مربوط به آژانس های مدلینگ می باشد. آژانس مدلینگ یک بخش جدایی ناپذیر از بحث مدلینگ و مدل شدن می باشد زیرا این آژانس های مدلینگ هستند که استعداد ها و توانایی های جوانان در زمینه مدلینگ را کشف می کنند و به آن ها جهت می دهند و زمینه تبدیل شدن افراد به مدل را فراهم می کنند.

مانکن شدن و یا مدل شدن در ترکیه مانند سایر کشورها به دو شاخه تقسیم می شود:

Shirt model ، که برای مدل لباس گفته می شود.

Photo model ، برای مدل عکس گفته می شود.

مدلینگ در ترکیه

افرادی که از نظر فیزیکی و چهره برای حرفه مدلینگ مناسب هستند معمولا در شاخه مدل لباس فعالیت می کنند. اما افرادی که از نظر فیزیکی شرایط مناسبی ندارند اما چهره خوبی دارند، می توانند در شاخه مدل عکس فعالیت داشته باشند.

بعد از اینکه تصمیم به مدل شدن گرفتید، اولین و مهمترین کاری که باید بکنید تحصیل در یک موسسه آموزش مدلینگ است. بیشتر آموزش هایی که برای این کار لازم است در این موسسه ها به مدلها یاد داده می شود، مثلا نحوه راه رفتن، بدن خود را به شکل متناسب نگه داشتن، نحوه نگاه کردن هنگام راه رفتن روی صحنه و … .

آژانس های مد بسیاری در ترکیه وجود دارد که به شما در این زمینه کمک می کند، همچنین آموزش در یک موسسه حرفه ای مدلینگ به شما کمک می کند که نسبت به رقیبانتان موفق تر باشید و به شما کمک‌ می کند که با دنیای مد و مدلینگ در ترکیه بیشتر آشنا شوید.

برای مدل شدن شما باید همیشه ظاهری آراسته و سرحال داشته باشید. برای اینکه بدن خود را در حد متناسب نگه دارید هر روز ورزش بکنید، غذاهای ارگانیک بخورید. مواظب پوست، مو و اندامتان باشید. باید صبر و شکیبایی در این زمینه داشته باشید و ظرفیت انتقاد پذیری داشته باشید.

اگر چه وارد شدن در دنیای پر زرق و برق مدلینگ می تواند هیجان انگیز باشد، اما اظطراب ها و نگرانی های خاص خود را نیز دارد. در ترکیه تولید لباس و پوشاک نسبت به کشورهای همسایه بیشتر است و این باعث می شود که برای تبلیغ و نمایش این تولیدات به مدل بیشتری نیاز داشته باشند.

شرایط ظاهری برای مدل شدن

برای آقایان

حداقل قد مردها برای مانکن شدن باید ۱۸۰ باشد.

وزن مردها باید متناسب با قد آنها باشد، ۶۴ تا ۷۵، دور سینه ۳۸ تا ۴۲.

اگر پاهای دراز دارند باید در حد متناسب با وزن و قدشان باشد.

عرض شانه ها وسینه ها در حد متناسب باشد.

برای خانم ها

قد خانم ها برای مانکن شدن در ترکیه باید حداقل ۱۷۰ باشد، قد بالاتنه ۸۶، دور کمر ۶۱ و دور ران ۸۶.

وزن متناسب با بدن، میانگین ۵۰ کیلو .

سایز سینه ها کوچک.

 

یاردیمت

منبع بسیار مفید برای مطلع شدن از اخبار ترکیه

اقامت ترکیه

نویسنده

10

مقاله

1400/01/07

تاریخ ایجاد