پایتخت ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/01/07

مهم ترین شهر ترکیه، استانبول است که جمعین آن در حدو.د 20 میلیون نفر است

یکی از کلانشهر های آسیا و اروپا به حساب می آید . خیلی از مردم فکر میکنند شهر استانبول پایتخت کشور ترکیه است ولی خیر در ادامه توضیح خواهیم داد.

ترکیه یکی از دیدنی ترین و محبوب ترین کشور های موجود در همسایگی ایران می باشد و شاید برایتان جالب باشد که بدانید بخش بسیار قابل توجهی از گردشگران خارجی این کشور را مردم ایران تشکیل دادند.

آیا استانبول پایخت ترکیه برای اقامت ترکیه نیست؟

شاید برای بسیاری از مسافران تور استانبول جالب باشد که بدانند بر خلاف تصور بسیاری شهر استانبول پایتخت ترکیه نیست. استانبول با وجود اهمیت بسیاری زیادی که در زمینه های مختلف برای کشور ترکیه دارد پایتخت این کشور نمی باشد. و یکی از کلان شهر های ترکیه محسوب می شود ، البته باید بدانید که استانبول در دوران حکومت های مختلف نظیر امپراتوری روم شرقی و  امپراتوری عثمانی پایتخت ترکیه بوده است و به سبب موقعیت مکانی ویژه ای که دارد و قرار گیری در محل تلاقی دو قاره اروپا و آسیا همواره مورد توجه قرار گرفته است، در حال حاضر نیز شهر استانبول بزرگ ترین و پر جمعیت و همچنین مرکز فرهنگی و اقتصادی کشور ترکیه به شمار می آید.

شهر آنکارا

شهر آنکارا که در گذشته به نام آنگورا نیز شناخته می شده است پایتخت کشور ترکیه می باشد. 4.5 میلیون نفر در مرکز شهر آنکارا و 5 میلیون نفر در حومه شهر آنکارا زندگی می کنند. شهر آنکارا دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است. در سال 1920 مجلس ملی کبیر ترکیه در آنکارا بنیانگذاری شد که مرکز فرماندهی آتاترک و جنبش ملی ترکیه در خلال جنگ استقلال ترکیه بوده است. آنکارا در زمان تاسیس جمهوری ترکیه پایتخت این کشور شد. شهر پهناور آنکارا، شهری مدرن است که نقطه عبور مسافران مقاصدی مانند قونیه و کاپادوکیه می باشد اگرچه که شهر آنکارا دارای جذابیت های بی شماری است.

آنکارا در مقایسه با سایر شهر های موجود در ترکیه نظیر آنتالیا، استانبول و کوش آداسی، جاذبه های گردشگری کمتری را در خود جای داده است با این وجود در طول سال گردشگران بسیاری با تور آنکارا به این شهر سفر کرده و زیبایی های موجود در آن دیدن می کنند، از علل مورد توجه قرار گرفتن آنکارا توسط گردشگران ایرانی می توان به وجود سفارت کانادا در این شهر و همچنین مراکز خرید متعدد آن اشاره کرد، چنانچه از علاقمدان سفر به آنکارا هستید باید بدانید که بهترین زمان سفر به پایتخت ترکیه نیمه اول سال یعنی فصل های بهار و تابستان می باشد.

امیدواریم اطلاعات این بخش برایتان مفید واقع شود، این اطلاعات همواره در حال تکمیل هستند و تیم لحظه آخر در تلاش است که به روز ترین اطلاعات گردشگری را در اختیار کاربران خود قرار دهد.

همه چیز درباره آنکارا، پایتخت ترکیه

آنکارا شهری با مساحت تقریبی 24 هزار کیلومتر مربع در ناحیه مرکزی آناتولی واقع شده است و از شهر های مدرن کشور ترکیه به شمار می آید، جالب است بدانید که هزینه های سفر به آنکارا در مقایسه با سایر شهر های ترکیه کمتر است و به همین جهت نیز گردشگران بسیاری تور آنکارا را برای سفر به ترکیه انتخاب می کنند.

آنکارا از لحاظ صنعتی و تجاری یکی از مهم ترین شهر های ترکیه به شمار می آید و نقش بسیار مهمی را در صنعت این کشور ایفا می کند علاوه بر این جاذبه های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است و متاسفانه بسیاری از مردم از وجود جاذبه های متعدد در این شهر بی خبرند و اغلب شهرت آنکارا به سبب مرکزیت سیاسی و اداری آن است.

در سایت یاردیم که با نام دیوار ترکیه هم شناخته میشود میتوانید این مطلب را به صورت کامل مشاهده بکنید.

 

یاردیمت

منبع بسیار مفید برای مطلع شدن از اخبار ترکیه

اقامت ترکیه

نویسنده

10

مقاله

1400/01/07

تاریخ ایجاد