پناهندگی در ترکیه

تاریخ ارسال : 1400/01/07

گاهی پناهندگی آخرین راه حل برای بسیاری از افراد است و ترکیه یکی از در دسترس ترین گزینه هاست

پس آشنایی با شرایط پناهدگی در ترکیه ضروری است. کمیساریا عالی پناهندگی سازمان ملل متحد وظیفه ارائه مشاوره به پناهندگی را به عهده دارد.

درباره شرایط پناهندگی در ترکیه

 پناه‌جویانی که قبلاً به وسیله کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل ثبت نام نموده و به شهر اقماری مرجوع گشته ‌اند در نامه ارجاعی صادره به وسیله کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل آمده است که برای درخواست پناهندگی و حمایت‌ بین ‌المللی باید به ادارة مدیریت مهاجرت استان مراجعه شود. فعالیت ‌های حمایتی کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و شرکای آن از قبیل ارائه خدمات مربوط به مشاوره به پناهندگان و پناهجویان در کشور ترکیه ادامه خواهد یافت. این کمیساریا با پناهجویان در تماس خواهد بود و بعد از جلب رضایت از آنان، به اطلاعات ارائه شده از سوی ایشان دسترسی می ‌یابد.

اقامت ترکیه از طریق پناهندگی

با توجه به این که اقامت دائمی در بعضی از شهرهای ترکیه غیرمجاز می‌ باشد لذا اگر متقاضی درخواست خود را در یکی از استان‌های غیر مجاز ارائه نماید، پرونده وی به یکی از استان ‌هایی که در آنجا اقامت بلند مدت امکان ‌پذیر می ‌باشد ارجاع خواهد شد. لازم به ذکر است که کلیه دفاتر حمایتی اداره مهاجرت کشور ترکیه در قبال نیازهای حمایتی پناهجویان و آسیب‌های احتمالی مسئولیت دارند.

بنابراین چنانچه متقاضی نیازهای خاصی دارد باید فرد مصاحبه‌ کننده در اداره مدیریت مهاجرت استان را به طور کامل مطلع سازد. سپس در طی ارزیابی که اداره مذکور در رابطه با پرونده متقاضی انجام می ‌دهد، خواستة وی بر حسب نیازهای وی اولویت‌بندی خواهد گردید. گفتنی است که همچون گذشته کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد و شرکای اجرایی آن سازمان در کشور ترکیه به ارائه خدمات حمایتی به پناهجویان از جمله مشاوره به متقاضیان پناهندگی در ترکیه ادامه خواهد داد. در صورتی که به خدمات حمایتی یا مشاوره نیاز دارید این امکان برای شما وجود دارد که به کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل و سازمان‌ های اجرایی آن مراجعه نمایید. این کمیساریا با پناهجویان در تماس خواهد بود و بعد از جلب رضایت از آنان، به اطلاعات ارائه شده از سوی ایشان دسترسی می ‌یابد.

مشکلات مربوط به خرید ملک در ترکیه

اجاره کردن خانه در کشوری که ملیت آن را ندارید به نسبت سخت‌تر خواهد بود. برخی از صاحب خانه¬ها به دلیل این که افرادی که از طریق پناهندگی در ترکیه ورد خاک این کشور شده‌اند وضعیت نامعلومی دارند، از آن‌ها مبلغ زیادی به عنوان اجاره دریافت می‌کنند تا از بابت این که مشکلی برای ملک به وجود بیاید یا مهاجران دیپورت شده و زودتر از موعد اتمام قرارداد به خانه خود برگردند، آسوده خاطر باشند.

برخی از صاحب خانه‌ها نیز به طور کامل به پناهنده‌ها اعتماد ندارند و به آن‌ها خانه اجاره نمی‌دهند. به همین دلیل پناهنده‌هایی که نمی‌خواهند در کمپ زندگی کنند و به دنبال اجاره خانه برای زندگی هستند دچار مشکل خواهند بود.

با توجه به موارد بیان شده در زمینه اجاره خانه شاید این موضوع در ذهن شما نقش ببندد که چرا مهاجران نسبت به خرید ملک در ترکیه اقدام نمی‌کنند؟ در صورتی که فرد مهاجر هزینه کافی برای خرید ملک در ترکیه را داشته باشد، قطعاً این روش از پناهنده شدن بهتر خواهد بود.

این فرد می‌تواند با مشورت افراد خبره مانند مشاورین شرکت فانوس نسبت به اخذ اقامت ترکیه از طریق خرید ملک اقدام کند و به صورت قانونی و در کمترین زمان شهروندی ترکیه را به دست بیاورد.

یاردیمت

منبع بسیار مفید برای مطلع شدن از اخبار ترکیه

اقامت ترکیه

نویسنده

10

مقاله

1400/01/07

تاریخ ایجاد